opreisvoorkebene.reismee.nl

Zondag 30-07-2017/Maandag 31-07-2017

We gingen 's ochtends naar de kerk en hebben daarna nog even koffiegedronken bij familie Verton, met wat lekkers erbij. In de middag zijn we met een deel van de groep nog op huisbezoek geweest bij Ruth die in Kebene werkt, zij heeft 2 kinderen en een kindje van haar zus waarvan ouders overleden zijn. Nadat we bij Ruth op bezoek waren geweest en wat gegeten en gedronken hadden gingen we naar een gezin waar Ruth ook een beetje voor zorgt. De kinderen hebben alleen een vader (Albert), hun moeder is weggelopen. Toen we binnen stonden pakte de vader van het gezin de gitaar en zongen ze hele mooie liederen voor ons, wat best wel emotioneel was. De vader vertelde dat hij geen vrienden heeft in het dorp en hij heel dankbaar was dat wij naar zijn huis kwamen om zijn gezin te bezoeken. Ze sliepen met z'n vijven in een kamer van 3 bij 3 en ze hadden ook geen bank of iets dergelijks om op te zitten, omdat ze daar niet het geld voor hebben. Na het huisbezoek zijn we door dorpje gelopen en hebben eten gekocht voor Ruth haar gezin en Albert met zijn vier dochters. Na dit mooie huisbezoek hebben we afscheid genomen van de kinderen van Kebene. Daarna hebben we de koffers ingepakt en vertrokken we om 11 uur richting Mobassa . Na een lange vliegreis zijn we inmiddels weer veilig in Nederland aangekomen. Hiermee is er een einde gekomen aan ons mooie, onvergetelijke Kenia avontuur!