opreisvoorkebene.reismee.nl

Zaterdag 29-07-2017

Zaterdag 29 juli, de laatste dagen zijn aangebroken. Omdat we bijna weg gingen, hadden we een, door ons gesponsord, feestmaal. De voorbereidingen begonnen al 's ochtends. Twee geitjes werden geslacht met behulp van een paar jongens uit de groep. Voor de rest was dit eigenlijk een hele chille dag. Een paar moesten nog hun schilderwerk afmaken, de andere wilde nog souvenirs kopen en de rest heeft lekker op het strand gezeten. Maar om 16:00 uur moesten we weer actief worden, het feestmaal begon. Er waren als inleiding allemaal verschillen stukjes. De avond begon met een soort groep van acrobaten. De kinderen van Kebene deden verschillende dingen zoals, een dansje en een modeshow. De staff deed ook z'n bijdrage en ook wij konden natuurlijk niet zonder iets komen. Helaas zijn Nederlanders naast Kenianen net houten planken, maar we hebben ons best gedaan. Nadat we hadden gebeden, konden we beginnen. Tot onze verbazing kwamen we er achter dat geit eigenlijk best lekker is, maar wel een beetje taai. Nadat we onze bordjes leeg hadden en hadden schoongemaakt, zijn we als afsluiting nog ff een drankje gaan doen op het strand. Hierna was de dag alweer voorbij en zijn we naar bed gegaan. De volgende dag weer naar de kerk.