opreisvoorkebene.reismee.nl

Op safari naar Tsavo park en Wasini Island

Maandag 27 juli:
We starten de week fris en fruitig het ritme van kinderen weg brengen, ontbijt en daarna door zit er goed in. Als de kids gebracht zijn en het ontbijt binnen is vertrekt een ieder naar zn activiteit van die dag. Een deel vertrekt weer naar Emy land (09:00) om daar de bijbelclub te leiden en een knutselwerkje te maken. Een andere groep blijft in Kebene om daar te schilderen en de rest van de groep gaat op motortrip (voor de veiligheid is de groep in 3 groepjes verdeeld voor de trip, dus zult u de motortrip nog éénmaal tegen komen in onze blog). Tijdens de motortrip delen we kleding uit aan de mensen in de bush. Ook nu lunchen we, net als de eerste groep, op een stukje landbouwgrond van Kebene en lopen we er een ronde over. Er groeien o.a bananenbomen. Als iedereen rond 16:00 weer veilig en wel terug is frissen we ons op om rond 18:00 gezamenlijk te gaan eten.
Dinsdag 28 juli & woensdag 29 juli (deel van de groep die op safari is geweest) :
Oef 06:00 de wekker is toch wel wat vroeg. Maar het doel is prachtig. We hebben namelijk twee dagen voor onszelf. En vandaag (28-7) vertrekken we om 07:00 met twee busjes richtingTsavo (het safaripark waar we die nacht zullen verblijven). De rit verloopt hobbelig en ruw maar na 6,5 uur komen we helemaal veilig aan op onze bestemming, Lions Bluff. Hier stond een simpele doch voedzame lunch voor ons klaar. Nadat we iets gegeten hadden kregen we de tijd ons op te frissen in onze tenten. En om 16:00 vertrokken we vol goede moed voor onze eerste drive. Het duurde wel erg lang voor we iets zagen en toen de moed ons bijna in de schoenen zonk was daar opeens een grote kudde buffels. Zowel links als rechts van ons busje stonden ze. Na de nodige foto's reden we verder en al snel was daar een nieuwe, geweldige en unieke ervaring. Een troep van ongeveer zes leeuwinnen had een zebra weten te pakken enlagen met het lijk langs de weg. Het beest was al helemaal leeg gegeten maar was nog niet in stukken gescheurd. Nadat dit tafereel vast was gelegd zijn we verder gereden en hebben we nog een aantal giraffen en olifanten gezien. Na zo'n 2 uur kwamen we terug bij onze tenten en hebben we ons klaargemaakt voor het avond eten. Na een heerlijke maaltijd in de buitenlucht vertrok een ieder naar zn tent. Waar velen van een warme douche genoten, daarna viel er een stilte over de tenten en zakte iedereen in een diepe en een verkwikkende slaap. De volgende ochtend volgde na het ontbijt om 06:30 onze tweede rit. Helaas was het mistig en regende het en zagen we niet heel veel dieren. Wel kwamen we de leeuwen van gisteren tegen en met hen het karkas van de zebra. Hier kregen we een mooi beeld van hoe de leeuwen een zebra verorberen. Na weer 2uur rijden lieten we het park achter ons en begonnen we aan de terugweg. Na weer een reis van 7 uur kwamen veilig "thuis" aan waar weons bij de rest van de groep hebben gevoegd.

Dinsdag 28 & woensdag 29 juli (thuisbasis)... Wasinitrip:

Dinsdag 28 juli
Nadat we een groot deel van de groep hebben uitgezwaaid maken we (Corine, Rosita, Anna-Fleur, Jochem en Gertjan) ons klaar om te vertrekken naar wasini island. Na een uur te hebben gereden kwamen we het informatie centrum vanaf daar zijn we met de boot naar marine park gegaan we hebben helaas geen dolfijnen gezien. Aan gekomen in wat rustiger water hebben we gesnorkeld en het leven onder water bekeken. Daarna zijn we naar Wasini island gevaren. Daar hebben we krab en tonijn gegeten met een heel mooi uitzicht over het blauwe water. Na een rondleiding door het dorp zijn we terug gevaren naar de wal. Onderweg naar huis is er niet veel meer gepraat want iedereen lag te slapen. Om 4 uur kwamen we veilig aan in de cottages.Daar hebben we ook gegeten. S' avonds zijn we nog naar ombatime geweest. We hebben het niet laat gemaakt want de volgende dag moesten we er weer vroeg uit.

Woensdag 29 juli:
Om 6 uur werden we gewekt door de bewaker. Na de kinderen naar school te hebben gebracht hebben we ontbeten. De vrouwen zijn daarna naar Emyland gegaan. De boys hebben geschildert en na de lunch hebben ze geholpen met het maken van het avondeten. Nadat de rest van de groep moe en gebroken terug kwam van safari en ze zich wat hadden opgefrist hebben we ons aangesloten bij de kids van kebene om met hen te eten. Na een voedzame maaltijd en een gezellige avond met de kids, trekken we ons terug in de lodges om jullie weer helemaal bij te praten over onze geweldige Afrikaanse avonturen.
Lala salama (slaap lekker) en veel liefs van ons allemaal.