opreisvoorkebene.reismee.nl

Welkom in Kenia!

Daar sta je dan als minderjarige in de rij met mama Emely. Terwijl alle 18+ leden van de reis zelf konden inchecken. Nadat dit gebeurt was kwam het koffer-avontuur. Want sommige hadden, niet zozeer persoonlijk maar wel met hun koffer, overgewicht (Anna-Fleur & Inèz). Een ruilhandel in spullen begon. 'Kan dit in jouw handbagage? Dan stop ik dit daar'. Hierna herpakten we ons als groep en vertrokken naar de douane en de gate. Na een soepele boarding en stoelendans in t vliegtuig maakte we ons los van Nederlandse bodem en na een rustige vlucht, in een super cool vliegtuig, landde we in Nairobi (ondertussen is het 21 juli) de overstap ging vlot en we vliegen in een uurtje naar Mombassa. Daar aan gekomen worden we hartelijk ontvangen door Pasci en Arianne en begint er een doldwaze tocht.Vol met spannende ontmoetingen en (bijna) aanrijdingen en een zeer indrukwekkende oversteek over het water met de pont kwamen we aan in Kebene. Voor sommige voelde dit als thuis komen en voor andere als het begin van een nieuw avontuur. Na het uitpakken en het opfrissen van onszelf zijn we een hapje gaan eten in een rustig tentje aan het strand. Na het eten hebben we de dagafsluiting (omba-time) in Kebene meegemaakt en daarna zijn vele van de groep in een heerlijke slaap gevallen.

22 juli:
'Oooooh' de eerste zuchten worden geslaakt als de wekkers gaan om de kinderen naar school te brengen. Na een lange reis en een goede nacht is het best zwaar om uit bed te stappen. Maar niet getreurd want iedereen beschikt over het beste middel om wakker te worden....de koude douche! Deze is ondertussen door een ieder getrotseerd. Na een stevig envoedzaam ontbijt valt de groep uit elkaar om ons te verdelen over de verschillende projecten. Een deel blijft in Kebene om te schilderen terwijl de rest vertrekt naar Emy--land. Bij Emy-land volgen we de bijbelclub en helpen we met knutselen, bij sommige kwam het kind in hen naar boven. De jongens gooien hun spieren in de strijd en helpen bij de bouw van de muur.
Daarna volgde een kleine bescheiden lunch bij de Emy-land school. Rond 3 uur keerde we terug in Kebene om de kinderen weer uit school te halen. Daarna hebben we ons even terug getrokken bij de lodges en een beetje quality-time als groep gehad. Aan het eind van de middag hebben we ons verzameld om daarna gezamenlijk weer te eten. Na terugkeer in de lodges gaan we er even goed voor zitten om jullie als achterblijvers helemaal op de hoogte te stellen van ons avontuur.Dus hopelijk genieten jullie van onze blog en we wensen jullie een goede nacht en tot morgen.

PS: wist je dat..... een groot deel van de groep ondertussen een Keniaanse Simkaart heeft en dus bereikbaar is?

Elly Troost-de Vries

Zojuist voor het eerst kennis gemaakt met jullie website. Nooit geweten dat er een Kebene was. Op dit moment is mijn nichtje Laura Jongenotter hieraan gekomen om een steentje bij te dragen. Fantastisch! Ik weet uit ervaring hoe mooi dit is. Afrika is voor mij onbekend en ik kijk er dan ook naar uit om de berichten hierover te lezen. Ik wens Laura en de groep het allerbeste toe voor de komende tijd en hoop dat het werk wat jullie gaan verrichten tot zegen zal zijn. Op afstand zullen we meeleven! Adieu! Elly Troost