opreisvoorkebene.reismee.nl

donderdag 31 juli 2014

Donderdag na de regen van woensdag ging de motortrip niet door voor de andere groep. We werden door de regen gewekt. De groep ging in 2-en . 1 groep ging er met Pasci mee naar Mombassa en de andere groep bleef in Kebene. Degene die in Kebene bleven zijn aan de knutsel gegaan met de Kebene kids die thuis waren. Geknipt, geplakt, gekleurd. T shirts beschilderd. De gezichtjes gesminkt. en de loombandjes. Later op de dag hadden enkele kids al 25 loombandjes gemaakt. Ze vonden het geweldig leuk. Ondertussen hebben we Linda de Vlieger en Jolanda zich bij ons gevoegd. Die waren gisterenavond laat aangekomen en slapen tijdelijk ergens anders. Volgende week hopen ze ook hier in de cottage te verblijven. We zijn met de motors naar de supermarkt gegaan om boodschappen te doen en hebben een heerlijke 'hollandse'lunch voor ons zelf klaargemaakt. HEERLIJK!!! er was zelfs een pot Nutella gekocht.

Daarna zijn Bram en Elienne nog de plaatselijke bevolking gaan ontmoeten. Wat kleding gebracht en kinderen blij gemaakt. We werden nog gevraagd om mee te gaan naar een hut...daar lag ergens achter een laken een tweeling van 3 maanden met hun zusje van ongeveer 8 jaar.Niet voor te stellen...Wat waren die kinderen klein en wat een armoede...we waren er onder de indruk van.

De jongeren hebben zich vermaakt met de anderen en even naar de beach gelopen

De groep die naar Mombasa ging, was na een telefoontje van Pasci na 15 min. vertrokken.Na anderhalf uur aangekomen in de drukte van Mombasa, hebben we de auto geparkeerd, en werd deze voor 1 euro van binnen en van buiten gewassen. We zagen een vrouwtje die verlamd was aan de onderbenen, en die op haar knieen schuifelde door Mombasa. We wilden een lekker bakje koffie drinken, maar helaas de elektriciteit deed het niet dus de koffie apparaat deed het ook niet, dus geen bakje koffie voor ons. In een bedwelmende lucht in de lift zijn we naar boven gesjoefd en kwamen in een winkel waar ze duizenden stoffen verkochten. We hebben leuke stoffen gekocht, en zijn weer naar buiten gesjoefd. Toen met de tuktuk naar de anderen kant van de stad gereden en daar de bestelling kikoy's voor de Mama holland shop opgehaald. Daarna na een kort ritje waren we aangekomen bij een luxe shoppingmall waar we bij een tentje heeeerlijk gegeten hebben. Binnen no-time stonden we weer buiten waar we vele afcricaanse souveniers ingeslagen hebben. De terug weg duurde wel wat langer, we moesten lang wachten voor de pont. Uiteindelijk zijn we veilig aangekomen. Het was een superleuke ervaring en de mensen die meegegaan zijn hadden er geen spijt van.

Bedankt, wij gaan lekker slapen want voor velen is het morgen heeeeeel vroeg dag!!

BYEBYEE

Lianne

Mooi en fijn om mee te lezen!!

Jeannette Legemate

Ik zou ook graag eens bij die stoffen lappen willen neuzen....... Leuk om jullie zo een beetje te volgen, nog een goede tijd daar!

digna

Het aftellen is beetje begonnen denk ik. Wat hebben jullie het leuk gehad en wat een indrukken beleefd. Heel mooi om het allemaal te lezen en zo met jullie meegereisd en meebeleefd .Wens jullie nog goeie en fijne dagen en alvast een goede terugreis.