opreisvoorkebene.reismee.nl

zaterdag 26 juli

Goedendag Alle Thuisblijvers...

Zaterdag de dagtrip naar Wasini island. S'morgens om half 8 rijden we weg, er stonden 2 busjes voor ons klaar. Deze mannen brachten ons naar Wasini island. Er mogen 4 kids mee vanuit Kebene en auntie Merecia ging mee. We waren de poort nog maar net uit of Peter (een van de Kebenekids) vroeg hardop "are we preying?". de chauffeur stond stil en Peter, 9 jaar oud ging ons voor om een zegen te vragen voor deze bustrip en deze dag...We waren stil en beschaamd.... De kinderen leven hier zo direct met hun Schepper.

Na anderhalf uur kwamen we aan. Wat een reis, we zagen ander landschap, zoals altijd hier, Motors, busjes volgeladen met mensen. Onze chauffeur deed erg zijn best om al de bulten en hobbels te vermijden. Dan opeens hebben we weer een mooi geasfalteerde weg en dan op eens uit het niets stopt deze weg en gaat dan weer over in hobbels en bulten. Onder veel gezang en gezelligheid werden we afgezet. We gingen met zijn allen in 1 boot met moter, onze kaptein en matrozen stonden klaar. Onder weg naar het eiland hebben we verschillende dolfijnen gezien. Halfverwege zijn we gestopt en daar zijn we met snorkels in het water gegaan. Wat is de oceaan mooi!!!! Prachtig!!!!! we zagen hele mooie koralen, vele gekleurde vissen. Het was werkelijk een hele mooie ervaring. Nu richting Wasini island. Daar aangekomen stond de tafel aan klaar om daar krab te eten (sommige durfden het niet aan en namen kip) Met een stok werd de krab van zijn schaal ontdaan....hilarisch. rijst met kokossaus en salade.....allemaal heel basic maar echt AFRIKA!! Daarna nog even door het arme (zeer armoedig allemaal) dorpje gelopen en we werden weer met een (gammel)roeibootje naar onze 'zeil'boot gebracht. de zeilen werden gehesen, na ja, zeilen het waren meer katoenen doeken aan elkaar genaaid....

Terug naar KEBENE! we waren moe en velen deden een dutje.

TASJES GEVEN aan de kinderen in Kebene, wat een blije gezichtjes, wat een dankbaarheid, er werden enkele traantjes weggepinkt. aunite Mary omschreef het zo...I have nothing that I can give, but all what I have, I will gived to You...LOVE!!!!!!!

Daarna hebben we in de cottages nog met elkaar een meeting. Dat was heel goed.

We gingen iets later slapen dan normaal maar de volgende dag konden we uitslapen. 9.00 uur ontbijt!!

GROETEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!