opreisvoorkebene.reismee.nl

vrijdag 25 juli 2014

JAMBOOOOO!!!

Vanmorgen voor sommige weer vroeg op sommige mensen, kwart voor 6!!!!!!!!!!!!anderen konden uitslapen. De kids naar school brengen. Thuis gekomen had auntie Sarah en Josiah weer een heerlijk ontbijt gemaakt. Bram nam weer de schildergroep onder zijn hoede, Ze hebben vandaag hard gewerkt. De kleine kids hebben de schilders vermaakt met hun liedjes. de schilders zelf hadden het warm, maar werden gekoeld door hun collega's.

Een andere groep is met de moters naar de Kosovo school geweest. Weer een geweldige dag. Het thema was Jesus our father. Er werd door de kids weer een verhaal uitgebeeld. De verloren zoon. Het was werkelijk AMAZING!!! De stropdassen werden prachtig gekleurd en heel dankbaar omgehangen. Ondertussen heeft Elienne en Pasci in de supermarkt de basisproducten gehaald voor de dorpelingen aan de Congorivier.

De CONGORIVIER

Nadat we even moesten wachten totdat het middaggebed voorbij was,werden we in smalle bootjes de rivier voorgedreven, het was FANTASTISCH!!! Schitterend,natuurschoon (we werden omringd door zoute nijlpaarden en krokodillen.....hi) adembenemend.

Daarna werden we aan wal al gauw overspoeld door kinderen die sweet wilden en de kleine ah-hamster sleutelhangers werden ook zeer gewaardeerd. Ook de ballonnen werden soms als elastiekjes uit onze handen getrokken. Het eten werd bij de burgemeester gebracht en ook kleding (onze kapteins liepen ook in onze voetbalshirts) Het ging REGENEN.....we zijn verder gelopen tot de weg waar Pasci ons kwam halen....we waren doorweekt.

de Omba time werd afgesloten met Keniaanse dans en we gingen vroeg slapen want morgen is het vroeg dag.

Kwahari!!!!!!!!!!!! (tot ziens)

Wim en Jeannet Cornelisse

Zo ver weg maar door de leuke geschreven verhalen & geweldige foto's toch dichtbij !!
Wij genieten met jullie mee !!

Niels, Jolinda en Martina den Ouden

Geweldig om jullie verhalen te lezen. Heel fijn om zo elke dag een indruk te krijgen over wat jullie allemaal doen in en om KEBENE . Het moet geweldig zijn om dit allemaal te kunnen doen voor de kinderen en dorpsgenoten!!
We wensen jullie ook voor morgen weer een mooie dag toe, met veel arbeidsvreugde schilders!!!!
We vragen ons af hoe de temperaturen zijn overdag en 's nachts? Groetjes van ons drieën en de meelevende buurtjes uit Bles.

rudy en Annie van Keulen

Leuk om de verhalen en foto's te zien, zo zijn we er ook een beetje bij.
Geniet ervan.
groetjes uit Meliskerke

Jaap Giljam

Hallo allemaal, wat een indrukwekkende foto's en verhalen. We zien vast uit naar een Kebene foto avond met plaatselijke producten:-). Goede tijd en we hopen dat jullie tot zegen mogen zijn.
Hartelijke groeten

Pa en Ma den Ouden (maxi)

Hoi Bram en Geert, we volgen jullie belevenissen, we vragen ons af, of het bij jullie ook zo warm is als hier? Hier bij ons is het echt zomer. Lukken de werkzaamheden allemaal en hebben jullie al apen en ander wildgedierte gezien of ontmoet. Is de geitenkop al gaar? Een goede zondag voor morgen toegewenst. Hr. Gr. Pa en Ma.

Andries & Madianne

Hoi Johanan,
Mooi om jullie verhalen te lezen. Het is inderdaad nogal een andere cultuur. Succes met alle bezigheden. Aan de kinderen te zien zijn ze er erg blij mee.
Hartelijke groeten van ons allemaal

Connie voorbeijtel

Hallo allemaal veel respect voor jullie bezigheden en inzet daar ,Danina , Leanne en Ruben en alle anderen wij zijn vanuit hier trots op jullie moed en inzet groeten Dingeman en Connie