opreisvoorkebene.reismee.nl

Zonnige Zondag

Jambo jambo,

Natuurlijk houden we u thuis graag op de hoogte van onze dagelijkse ontwikkelingen. Dus bij deze. Vandaag begonnen we dag door heerlijk iets langer te kunnen slapen, hierna volgden een ontbijt. Om 10 uur vertrokken we richting de Word of life church, dit was onze kerk voor vandaag. Sommigen bereikte de kerk door met Arianne mee te rijden andere namen de motor. Na een mooie en goed te volgen dienst, waarin we de bediening van het Heilig Avondmaal mee maakte, vertrokken we weer richting Kebene. Vele gingen hier direct naar toe terwijl andere van het prachtige weer genoten en via het strand terug liepen. Aangekomen in Kebene stond er op het programma dat we met de kinderen naar het strand zouden gaan, zoals bijna elke zondag gedaan wordt. Dit beviel ons allemaal heel goed. Bij de lodges of op het strand iedereen vond op zijn eigen manier rust op deze rustdag. Rond een uur of vijf reden we weer terug richting Kebene, dit in twee etappes omdat we niet allemaal in één keer in het busje passen. Terug gekomen bij de lodges gaan we even gezellig zitten, en wachten tot we gaan eten. De bedoeling is de dat we gaan BBQ ‘en maar als om half 7 er nog steeds niets te eten is gaan we toch even na vraag doen. Het blijkt dat we pas rond een uur of 9 gaan eten, dus tot die tijd vermaken we onszelf door iets te zingen en een paar goede serieuze gesprekken te hebben. Het eten is verrukkelijk en na afloop verteld Arianne nog even kort en duidelijk waar ons op gehaalde geld aan besteed word. Een deel is naar de apparatuur van dokter Patroba gegaan en met de rest willen ze onder andere het Kosovo-project verder steunen, een speeltuin aanleggen en de daken van het kindertehuis vernieuwen. Ook gaan ze eten kopen om in de omliggende dorpen aan de armste mensen uit te delen. Na het eten genieten we van de rest van deze prachtige zondag. Morgen is het de bedoeling dat een deel van de groep mee gaat helpen met het aanleggen van de speeltuin door te schilderen en zand te storten, het andere deel van de groep gaat naar het Kosovo-project om daar te helpen. ’s Middags zal er voor de meiden een beautymiddag georganiseerd worden en de jongens krijgen les in Kapuera. We hebben dus weer een geweldige dag achter ons gelaten en ook weer één in het vooruitzicht.

Kwaheri.

Bert en Carla

Heerlijk om de verhalen te lezen. Heel veel zegen vandaag. In gedachten bij jullie.