opreisvoorkebene.reismee.nl

Woensdag 26-07-2017

Jambo!
Vandaag de wekker om 7:30, zodat we ongeveer om 08:00 aan het ontbijt konden. Uitslapen dus voor ons! Op het menu stond pannenkoeken met vers fruit.
We gingen de hele dag met z'n zessen schilderen in Kebene. Na wat ongelukjes met de verf was 'The big boys room' als eerste aan de buurt. De opdracht was om de kamer helemaal om te toveren in een voetbalkamer. Nadat al het grove werk klaar was, zijn we begonnen aan het fijnere werk. Met veel precisie en maatwerk begon een ieder aan zijn beschildering.
In de middag zijn we in onze pauze, samen met Arianne, naar Kokkos gereden voor een lekkere lunch. Hierna hadden we weer alle energie om ertegen aan te gaan.
Uiteindelijk zijn alle muren prachtig beschildert met o.a. een voetbalgoal, een FC Barcelona logo en een paar voetballen. Iedereen heeft hard meegeholpen aan het eindresultaat!

Terwijl de ene groep dus lekker kon uitslapen en op Kebene kon blijven schilderen, had de andere groep een zwaardere dag voor de boeg. Om 5:00 ging de wekker zodat we om 5:30 zouden kunnen ontbijten en daarna richting Emyland konden om op schoolreis te gaan met 3 van de 6 klassen. Echter was de kok om half 6 nergens te bekennen, dus moesten we zelf creatief een ontbijtje verzinnen; snelle jelle + gekookt water met suiker. Op een halfgevulde maag gingen we richting Emyland om de kinderen in twee bussen naar het safaripark te brengen. Voor en tijdens de reis zijn we er achter gekomen hoe makkelijk en inefficiënt de Kenianen in tegenstelling tot wij nuchtere Hollanders nou werkelijk zijn. Na lang reizen en vooral veel wachten, op kaartjes voor het park, accu's die kapot waren, bussen die niet meer reden, eten voor de schoolreis dat nog niet klaar was, konden we dan eindelijk om 12:30 het park in rijden. Waar in Nederland veel gemopper van de achterbank zou komen, hadden hier de kinderen het nog erg naar hun zin. Tijdens de tocht zijn we naar verschillende uitkijkpunten geweest met prachtige uitzichten. Ook zijn we langs een waterval geweest waar de kinderen zich heerlijk hebben vermaakt! Toen we weer bij de bus waren aangekomen begon de hobbelige reis weer terug. De terugreis kan samengevat worden in het volgende; wederom bus kapot, kinderen over benen geplast, een te harde bips van het zitten, dit vormde dat we rond half 7 weer eindelijk thuis waren! Kortom, zwaar dagje voor de vrijwilligers maar de kinderen hebben enorm genoten!

We sloten de dag af in Leonardo's, waar we een heerlijk diner hebben gehad.