opreisvoorkebene.reismee.nl

Vrijdag/zaterdag 21/22-07-2017

Gister was het zo ver, we mochten op safari. Omdat het 6 uur rijden is, moesten we om 5 uur in de ochtend uit bed. Door hevig geklop op de deur door de bewaker Kennedy werden wij gewekt. Terwijl Bram al met een bakkie pleur aan tafel zat, moest Sinke nog uut dr bade kruupen. Toen iedereen uit zijn bunker was gekomen, stond er een heerlijk ontbijt op ons te wachten. Wanneer we klaar waren gingen we met twee bussen richting Savo East. In de bus was het een slaap festijn. We reden onder hevig gesnurk van Kik naar onze bestemming. We hadden veel vertraging door de vele vrachtwagens die op de weg reden. Toen we aankwamen moesten we inchecken in het hoofdgebouw, waar we ontvangen werden met een drankje en een warm doekje. Daarna gingen we gelijk op safari. Na 100 meter van de gate zagen we een paar leeuwen zitten. Ook andere dieren hebben we gezien zoals de apen en antilopen. Nadat we door de bushbush gereden hadden gingen we lunchen in het hoofdgebouw. Waar junior Geuze zijn jas vergat, gingen we naar ons hotel “Salt Lake”. Daar hadden we een prachtig uitzicht over een meertje waar allerlei dieren aanwezig waren om te drinken. Hier zagen we een olifant met haar kleintje op een paar meter afstand drinken. Na een tijdje genoten te hebben van ons uitzicht, gingen we weer op safari. Hier zagen we weer allerlei verschillende dieren, zoals zebra’s, giraffen en een luipaard. We zagen toevallig dat dit luipaard op een klein hertje aan het jagen was, en deze ook had gevangen. Nadat we genoten hadden van een warme douche gingen we dineren. Waar bram zijn deuntje afspeelde “kiek een zebra”. Na het heerlijke diner gingen we nog een drankje doen op het terras waar onder ons de olifant aan het meer stonden te drinken. De volgende morgen stonden we om 6 uur op en gingen we gelijk op safari. Daar zagen we 2 cheeta’s, dit maakte onze “big five zonder neushoorn” compleet, omdat er geen neushoorn in het gebied was. Nadat we de safari hadden gedaan zijn we gelijk door naar huis gegaan. Halverwege stopte we bij een tent waar we heerlijk gegeten hadden. Doordat het druk op de weg was namen wij een “short cut” midden door het land, waar we echt super arme kinderen tegenkwamen. We reden verder in het bussie, dit was niet al te prettig want er zaten allemaal gaten in de weg waar Wilma een blauw hoofd aan overhield. We kwamen om 4 uur aan in de lodge waar we uitgeput op de bank neerploften. Bram, Baruch, Nieck en Melchior zijn nog bij een plaatselijke kapper geweest waar ze hun haren achter lieten. Als avondeten kregen we een pizza van de kok van Kebene. Na het eten ging iedereen bijna gelijk slapen omdat we zo uitgeput waren van de safari.