opreisvoorkebene.reismee.nl

Donderdag 20 juli 2017

~~Donderdag 20 juli.

Vandaag werd de groep in tweeën gedeeld. De ene helft naar Emy-land en de andere naar het landbouwproject van Kebene. De laatste groep moest ook de kinderen van Kebene 's ochtends naar school brengen. Voordat de groepen gescheiden werd, hadden we eerst nog een ontbijt en daarna vertrok de ene helft naar Emy-land. Een half uur later was de rest aan de beurt. De motors stonden ons al buiten op te wachten en daar gingen we dan. Uiteindelijk bleek dit nog een heel avontuur te zijn. H-h-heuvel op en heuvel af.

Na een spannende en intensieve tocht van een uur lang, kwamen we aan op bestemming. Er moet nog wel bijgezegd worden, dat de uitzichten adembenemend waren. Na een hartelijk welkom, kwamen we er meteen achter dat stieren in Kenia het niet zo goed met blanken kunnen vinden. Gelukkig konden we schuilen in de bosjes. Toen de stieren weer veilig opgesloten zaten, gingen we echt aan het werk. Met allemaal een eigen taak, begonnen we met maïs te planten.

Na heel wat druppeltjes zweet verder, verlieten we de plantages weer en begonnen we aan de lunch. Auntie Mary had pannekoeken gemaakt. Nadat we deze pannekoeken op hadden, gingen we terug naar Kebene. Maar eerst hadden we nog een stop bij een té steile rots, waar we natuurlijk op gingen. Met bloed, zweet en doodsangsten zaten we uiteindelijk allemaal op de rots. Het prachtige uitzicht was de moeite zeker waard.

Nadat we met trillende benen allemaal weer beneden waren, gingen we echt terug. Na een heftige terugtocht, hebben we onze voeten nog even laten rusten in de zee. Net voordat we gingen eten, hebben we eerst nog de bush babies (dit zijn baby apen) gevoerd met de mond. Daarna hebben we heerlijk gegeten en nog een fijne avond gehad.

Morgen de wekker om 4:30.

*Zeeuws meisje