opreisvoorkebene.reismee.nl

Onze laatste dagen...

Vrijdag 31 juli: vandaag voor de laatste keer naar Emyland. We zijn al een beetje thuis want er staan oud-Hollandse spelletjes op het programma. Na een hele geslaagde ochtend delen we nog een aantal kledingtasjes uit. En vertrekken we richting kebene. Daar knutselen en tekenen we wat met de kinderen en veel dierenmaskers later gaan we naar de lodges om ons klaar te maken om met de groep te gaan eten. Na het eten gaan de jongeren nog een drankje doen als afscheid voor Richarda, want die vliegt de volgende ochtend vroeg door voor een doorreis. (Lieve Char als je dit leest nogmaals bedankt voor alles). Na een gezellige avond keren we terug in de lodges.

Zaterdag: de dag begint rustig.want we hebben vrije tijd. De laatste souvenirs worden ingekocht en de voorbereidingen voor het "afscheidsfeest" zijn in volle gang. De jongens zijn met Pasci op stap om kippen te halen voor het eten. Rond 5uur begint het feestje en na een heerlijke maaltijd houden we nog voor de laatste keer omba-time met de kinderen en onze groep. Hierna volgt een geweldige modeshow en we sluiten de avond af met een dansje.

Zondag: drukte rond de ontbijttafel want we gaan met zn allen naar de kerk. De dienst begint om half 11 en gaat over de groei van de mens. Na deze dienst maken we een aantal foto's met alle kinderen en onze groep. Daarna begint de drukte want er moet gelunched worden maar ook moeten de koffers binnen een bepaalde tijd klaar en gepakt zijn. Een aantal van de groep zijn nog met de kinderen mee geweest naar het strand, waar we nog heel veel lol en mooie momenten hebben gehad.'S avonds hebben we een maaltijd bij de lodges samen met Pasci en Arianne ( hotdogs en heerlijke cake :D ). Na wat dankwoorden over en weer sluiten we als groep gezamenlijk de avond (en reis) af. Na dit en de maaltijd gaan er een aantal nog even liggen want om half 1 vannacht worden we bij de poort verwacht om te vertrekken. Rond 02:00 (maandag 3 augustus) komen we aan op Mombassa airport waar we niet meteen inchechen maar eerst een bakkie koffie doen. Want anders zitten we na de douane ook zo te hangen en niks te doen.
Het is nu 02:43 en dit was de laatste blog gemaakt op Keniaanse bodem. Wij gaan nog even verder met onze reis en hopen jullie allemaal weer heel snel te zien.

Tot vanmiddag, veel liefs van ons!

Arianne

Lieve allemaal,

Super bedankt voor al jullie inzet, enthousiasme en liefde voor de kids in beide projecten! Een mooie ervaring die zowel jullie als wij niet zullen vergeten! Wij, de kids en het personeel zijn jullie erg dankbaar voor alles wat jullie hebben betekend in Kebene en we hopen jullie gauw weer te ontmoeten in Nederland maar ook in Kebene.
Ook veel dank aan Emely, Richarda en Dida voor jullie inzet en het leiden van de groep... Dikke knuffel van Pasci en Arianne