opreisvoorkebene.reismee.nl

Dinsdag 29 juli

Deze dag mochten we eindelijk weer eens uitslapen...( IS 8.00uur aan het ontbijt!!!!) Uiteindelijk werden we gewekt (sommigen om 6.15, kwamen verbolgen terug, de kinderen hebben een dag vakantie!!! die gingen nog een dutje doen tot 7.30), wat toch veel voeten in de aarde had omdat vooral de jongens erg veel tijd nodig hadden om wakker te worden. Maar uiteindelijk zaten we dan toch te smullen van ons ontbijt: toast met een omelet.

We besloten om deze dag de mannen en de vrouwen te scheiden. De mannen gingen een motortrip maken naar het land van Pasci, de vrouwen gingen naar de Kosovoschool.

De jongens vertrokken achterop de motors van de club van ''ome arie'' (officieel heet de beste man Omari), maar ook Pasci, aunti Mary en uncle Bram waren drie drivers. De wolken pakten zich dreigend boven hen samen en net onderweg barstte de bui los en waren we in een oogwenk doorweekt. Wij vonden zo'n buitje nog wel lekker, maar onze drivers vluchtten onder een afdakje om te schuilen. Nadat het weer wat droog was gingen we verder over de glibberige weegjes en genoten van een geweldige rit en fantastische vergezichten. We gingen echt midden door de bush, over paadjes van rode aarde, omringd door groene palmbomen en ander struikgewas. Na anderhalf uur kwamen we aan op Kebene's place, genoten van een lunch en maakten daarna een ''wandelingetje'' over de grond die bedoeld is voor het opstarten van een farm. We bewonderden de vruchtbomen, de rijst en de mais en verfristen ons in een riviertje. Daarna pushten we onze mannelijke ego's wat op met een wilde rit naar huis..

De dames gingen met de motors richting Kosovoschool. We werden weer welkom geheten door zingende kinderen. De kinderen hebben eigenlijk een vakantie dag omdat het een dag na het suikerfeest is. Maar er waren vele kinderen gekomen om met ons het thema Jesus our doctor. We kregen weer een prachtig drama te zien. Over de 4 vrienden en de melaatse.Er werd door de drukte van de kinderen heen een matje binnengedragen door 4 jongens. Het matje werd neergelegd aan de voeten van Jesus. De verlamde blijf liggen totdat Jesus zei dat hij zijn matje op kon rollen en kon gaan.....

Daarna hebben we dokterskoffertje gemaakt met allerlei spulletjes daarin. zoals, potje zalf,pleister, snoeprolletje als pilletjes... ze kregen nog een kadootje mee. Als verrassing kwam de echte dokter Patroba op bezoek. Hij genoot ook van de kinders die nogmaals het drama van de verlamde man uitbeelde. de dokter vertelde groot nieuws dat er een nieuwe schooltje werd gebouwd deze is gesponsord door de MAMA HOLLAND SHOP uit Nieuwerkerk.!!!!!

Het is van vandaag ook mogelijk om een Kosovo kind te sponsoren. € 5,00 per maand. We hebben 40 kinderen. We hebben al 8 sponsoren gevonden dus nog 32 !!!!! Verschillende jongeren hebben ook aangegeven om sponsor te worden. Van het sponsorgeld wordt 1 keer per week op vrijdag een lunch aangeboden. 1 keer per jaar wordt er een nieuw schooluniform en schoenen gegeven. Voor verdere informatie: Emely Geuze

De dames zijn nog souveniers gaan kopen, het afdingen gaat hun al aardig af.

Ombatime en nog de cupsong.

TOT MORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TOT MORGEN!!!!!!

petra

Blijven schrijven!!! Heerlijk om op deze manier mee te genieten!!! Ook al zou ik natuurlijk daar ook veel liever zijn ;-)