opreisvoorkebene.reismee.nl

Woensdag 23 juli 2014

Jambo, jambo,

Woensdag vroeg dag. We worden allemaal gewekt door auntie Emely.

De eerste groep vertrekt om half 7 om kinderen naar school te brengen. De andere groepen om 7 uur naar de Rainbowschool.

Om 8 uur een heerlijk ontbijt met pannenkoeken en vers fruit.

Dan allemaal in een bus naar de Kosovo school. Over hobbelweggetjes en apen ontwijkende komen we op het schooltje aan. Zingende kindjes die ons warm onthalen.

Een super klein lokaaltje waar 45 kinderen in een lokaal zitten en een slapende baby van de juf ligt o de grond. De kinderen hadden een toneel stukje in gestudeerd dat ze Jezus kwijt waren in Jeruzalem. Daarna gingen we een kleurplaat maken met de kinderen en we hebbe de meeste kinderen ook leren knippen want dat konden ze niet. Daarna heeft … een lange jurk aan gedaan met allemaal zakken erin met cadeautjes er in, met goed resultaat, allemaal stralende gezichtjes. Er zaten ook wat water pistooltjes in dus dat was gelijk een water gevecht buiten met de kinderen wat hebben ze genoten en wij ook. Toen wij vertrokken, gingen de kindjes de door ons betaalde lunch opsmikkelen.

De jongeren ging o.l.v. Bram richting strand. Voor het eerst op de motors naar the beach.

De dames mochten mee met de delegatie naar het nieuwe plot waar ze het nieuwe schooltje gaan bouwen. Een stuk grond waar middenin een waterput stond. Met elkaar waren we dankbaar en dankten we God.
Daarna een lekkere fruitsalade bij mama Lussi. De apen keken verlekkerend toe!

Pasci, Elienne, Emely en Leanne ging op weg naar het nieuwe project van Kebene. Een tussenstop in Ukunda. Het marktje op om slippers te bestellen voor de Mama Holland shop. Een Keniaanse schoenenwinkel bekeken. Het rook daar naar lijm omdat de jongeren bezig waren om de slippers te maken.

Het nieuwe project voor de oudere jongens ziet er prachtig uit. De jongens gaan daar workshops volgen. Een nieuwe stap in hun leven en een leuke uitdaging.

De waterput was in aanbouw. Meters diep. Daarboven hangend zagen we de jongen niet eens bezig. Met een stok, emmertje na emmertje de put leeghalen.

Terug in Kebene de kleintjes gewassen.

Omba time was weer heel speciaal. Johanan, Geert en Baruch hebben een deel van de tijd verzorgd. Een spel en het verhaal over David en Goliath, over vertrouwen.

Jan en Adrie den Breejen

O, wat zouden we graag bij jullie om het hoekje willen kijken! Er wordt hier heel de dag aan jullie gedacht!

anneke en wim moens

we hebben al vaak gekeken of er bericht was we zijn zo benieuwt. we hopen dat jullie veel foto s maken. we wensen jullie een hele fijne tijd toe hart groet aan jullie allemaal.

wiljanne

Mooi om te lezen!!

petra wisse

Gaaf om te lezen. Jullie genieten zo te lezen!!! En ik geniet vanaf hier een klein beetje mee!

Lianne Wisse

Ha Joost en anderen,

ik kreeg vandaag via je ma dit adres door, 'k hoop het de komende tijd te volgen. Prachtig dat je daar zit en ben heel benieuwd naar al jullie belevenissen. Een hele fijne tijd toegewenst met elkaar, hartelijke groet Lianne

Rieke Redeker

wat klinkt het allemaal weer goed! ik verheug me nu al weer op die nieuwe slippers;) we maken wel een winkeltje op de Sloep. genieten jullie maar lekker daar.
groetjes, Gerrit en Rieke